7 grudnia uczennice i uczniowie klas: 2I5, ŻO5, 2ŻH5 oraz 2SM5 wspólnie z polonistkami uczestniczyli w „ Lekcji w kinie” przygotowanej przez Centrum Edukacji Filmowej w Wołominie.
Spotkanie składało się z dwóch części: wykładu multimedialnego „W gąszczu tekstów, czyli intertekstualność w kinie” oraz projekcji filmu. Podczas lekcji uczniowie dowiedzieli się, czym jest intertekstualność, tekst kultury, autotematyzm utworu. Odnajdywali w obrazach filmowych nawiązania do literatury, muzyki klasycznej i współczesnej, malarstwa, gier komputerowych, a nawet tatuaży. Zrozumieli, jak działa w filmie pastisz, parodia i aluzja. Poznali pojęcie postmodernizmu w kinie oraz takie terminy związane z filmem jak: remake, spin off, crossover, mockument. Młodzież obejrzała ciekawe fragmenty dzieł filmowych, dzięki którym zobaczyła, jak fascynujące może być poszukiwanie ukrytych znaczeń i motywów. Obecni na zajęciach zauważyli również, że opracowanie graficzne lekcji zostało przygotowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji!
Duże zainteresowanie wzbudziła także projekcja dramatu pt. „Earl i ja, i umierająca dziewczyna” w reż. Alfonso Gomeza-Rejona. Ekranizacja poruszała zagadnienia związane z dojrzewaniem, świadomymi wyborami, postawami wobec choroby, budowaniem autentycznej przyjaźni, relacji z rówieśnikami, realizacją swoich pasji.
Ten prawdziwy psychologicznie obraz, podejmujący wiele ważnych dla młodych ludzi tematów stał się impulsem do dyskusji podczas lekcji j. polskiego i godzin wychowawczych.
Wyjście zostało zorganizowane przez p. Annę Ciach , p. Laurę Szarek oraz ks. Łukasza Iwanowskiego.