Uczniowie naszego Centrum już wiedzą, że warto być świadomym konsumentem. Młodzież, znając swoje prawa i regulacje prawne dotyczące zakupów w sklepach stacjonarnych lub online, będzie wiedzieć, jak nie wpaść w zawiłe regulaminy sklepów i pułapki zakupowe.
Anna Rosłoń – Miejski Rzecznik Konsumentów w Mysłowicach przeprowadziła dla klas 3 Technikum nr1 i Technikum nr2 lekcje na temat praw konsumenta. Uczniowie dowiedzieli się, jakie prawa przysługują konsumentowi, jak powinien on dokumentować zakupy, na co zwracać uwagę podpisując umowy i czytając gwarancję na zakupiony produkt.
Pani Rzecznik wyjaśniła, jaki jest zakres jej działania. Zachęciła do korzystania z bezpłatnych porad, szczególnie w sytuacjach spornych między klientem a sprzedawcą lub producentem,
Młodzież otrzymała adresy różnych instytucji, do których można się zgłaszać w sytuacjach łamania praw konsumenta. Spotkania odbyły się w ramach lekcji podstaw przedsiębiorczości.