– Targi Edukacyjne to fantastyczna sprawa, dlatego że młody człowiek może tutaj przyjść, zobaczyć i pooglądać jak wyglądają szkoły. Mysłowickie szkoły są bardzo dobrze wyposażone, mają wspaniały poziom i nauczycieli, zatem zawsze namawiam naszą mysłowicką młodzież by kończyć średnie szkoły tutaj, w Mysłowicach – mówi prezydent Edward Lasok
„Na Górce” swoje stanowiska zaprezentowały wszystkie mysłowickie szkoły ponadgimnazjalne. Do nauki w mysłowickich placówkach zachęcali nauczyciele oraz uczniowie, którzy są najlepszymi wizytówkami swoich placówek.
– Myślę że nie ma sensu jeździć do Katowic. Dużą zaletą jest dojazd. Jest dużo bliżej dojeżdżać do Mysłowic, a myślę że nasza szkoła jest na takim poziomie dorównuje, a nawet przewyższa niektóre katowickie szkoły – mówi Krzysztof Łęczycki, uczeń I LO w Mysłowicach
Zaglądając na stoiska przyszli absolwenci gimnazjów poznali profile klas, jakie oferują szkoły. Mogli między innymi dowiedzieć się, jak wygląda nauka w „Kościuszce”, co obejmuje edukacja w ramach mundurówek II LO oraz jak bogaty jest wachlarz zawodów, jakie można wykonywać po nauce w CKZiU. To uczniowie klas technicznych i zawodowych zaprezentowali na wielu różnych stanowiskach.
– Poziom się podniósł od ostatnich kilku lat, odkąd połączyli nasze placówki to naprawdę dużo się zmieniło 02:29 Gimnazjalistom chcemy pokazać wyniki pracy na poszczególnych kierunkach – mówi Jakub Bołdys z CKZiU
Wraz z organizacją targów, w mieście ruszyła kampania promująca mysłowickie szkoły. Tym razem różni się ona od działań z poprzednich lat.
– Zmieniliśmy formę, uznaliśmy że nasza poprzednia trochę się już wyczerpała, trwało to już kilka lat. Zrodził się pomysł z Mirkiem. Wygląda całkiem fajnie, w sumie jest bardzo fajnym gościem, tylko popełnił straszny błąd – wybrał szkołę w nie swoim mieście i z tego tytułu spotyka go wiele trudności – mówi Iwona Nowak, dyrektor kancelarii prezydenta miasta
Z jakimi problemami zmaga się Mirek uczniowie będą dowiadywać się w ciągu najbliższych tygodni, w szczególności śledząc miejskie strony i profile w mediach społecznościowych.
Film 1 – ITVM