AKTUALNOŚCI Z życia szkoły

Wycieczka „Śladami Młodej Polski”

18PAŹ

18 października tego roku klasa IVTLe pod opieka pani profesor Beata Szczok-Janoty udała się na wycieczkę programową do Krakowa. Punktualnie o siódmej rano wyruszyliśmy spod budynku szkoły w stronę dawnej stolicy Polski. Po przyjeździe na miejsce, udaliśmy się do zabytkowej, secesyjnej kawiarni „Jama Michalika”. Tam przy gorącej herbacie i pysznym deserze oraz ciekawych opowieściach przewodnika, mogliśmy się oddać atmosferze tego mrocznego, a zarazem fascynującego miejsca. Kolejnym punktem wycieczki był kościół Franciszkanów. Podziwialiśmy tam piękne witraże oraz wyjątkowe polichromie na ścianach świątyni wykonane według projektu  Stanisława Wyspiańskiego. Następnie wybraliśmy się do muzeum Wyspiańskiego, gdzie zobaczyliśmy najpiękniejsze obrazy i rzeźby młodopolskich twórców. Po szybkim spacerze urokliwymi krakowskimi uliczkami dotarliśmy do domu Józefa Mehoffera, przyjaciela Stanisława Wyspiańskiego. W domu tym zachowały się wszystkie meble oraz wiele paniątek i bibelotów należących do gospodarza, a będących doskonałym świadectwem młodopolskiej epoki. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na krakowski rynek, gdzie był czas na kupienie pocztówek, pamiątek i zrobienia zdjęć. Wyprawa ta przybliżyła nam życie i twórczość młodopolskich artystów, lecz nie sposób w ciągu jednego dnia zwiedzić cały Kraków. Warto przeznaczyć na to zdecydowanie więcej czasu, ale mino wszystko uznajemy ten wyjazd za bardzo owocny i udany.