AKTUALNOŚCI Z życia szkoły

Wycieczka „ Śladami Młodej Polski”

23WRZ

18 września tego roku klasa IVTL pod opieką pani profesor Beaty Szczok – Janoty i Doroty  Kołacz udała się na wycieczkę programową do Krakowa. Punktualnie o siódmej rano wyruszyliśmy spod budynku szkoły w stronę dawnej stolicy Polski. Po przyjeździe na miejsce, udaliśmy się do zabytkowej, secesyjnej kawiarni „Jama Michalika”. Tam przy gorącej herbacie i pysznym torciku Michalika oraz ciekawych opowieściach przewodnika, mogliśmy się oddać atmosferze tego mrocznego, a zarazem fascynującego miejsca. Następnie wybraliśmy się do muzeum Wyspiańskiego, gdzie zobaczyliśmy najpiękniejsze obrazy i rzeźby młodopolskich twórców. Kolejnym punktem wycieczki był kościół Franciszkanów. Podziwialiśmy tam piękne witraże oraz wyjątkowe polichromie na ścianach świątyni wykonane według projektu  Stanisława Wyspiańskiego. Po szybkim spacerze urokliwymi krakowskimi uliczkami dotarliśmy do Muzeum  Narodowego w Sukiennicach. Z zaciekawieniem obejrzeliśmy najpiękniejsze obrazy malarzy zgromadzone w Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku . Ekspozycja obejmuje cztery sale: salę Bacciarellego (oświecenie), salę Michałowskiego (romantyzm), salę Siemieradzkiego (malarstwo historyczne) oraz salę Chełmońskiego ( impresjonizm, symbolizm i naturalizm). Największe wrażenie zrobiły na nas płótna Jana Matejki,  Józefa Chełmońskiego i Podkowińskiego. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na krakowski rynek, gdzie był czas na kupienie pocztówek, pamiątek i zrobienia zdjęć. Wyprawa ta przybliżyła nam życie i twórczość młodopolskich artystów, lecz nie sposób w ciągu jednego dnia zwiedzić cały Kraków. Warto przeznaczyć na to zdecydowanie więcej czasu, ale mino wszystko uznajemy ten wyjazd za bardzo owocny i udany.